søndag 21. desember 2008

Siste nytt paa 0 grader nord

Hei.
Naa har det blitt en stund siden forrige innlegg. Delvis fordi jeg har vaert opptatt med aa moete andre nordmenn den siste uken. Hvert aar organiserer Hald en samling for studentene i en region rundt juletider. For oss ville det si at 14 Hald-studenter som bor i Kenya, Tanzania, Rwanda og Uganda, plus to laerere som kom ned fra Norge, moettes i 5 dager i Jinja i Uganda. Det hadde vi evaluering av oppholdet saa langt, i tillegg til aa dele opplevelser og erfaringer med hverandre. Aa faa luftet og fordoeyet tanker og inntrykk paa denne maaten er veldig deilig midt i oppholdet.
Hoeydepunktet i Jinja var helt klart strikkhopping i Nilen. Som den adrenalinjunkien jeg er var ikke dette min foerste gang, jeg hoppet paa Rjukan for et par aar siden ogsaa. Det viser seg imidlertid at aa slenge seg utfor en avkant 44 meter over vannet med en 20 centimeter tykk traad rundt beina ikke blir noe mindre fantastisk selv om man har gjort det en gang foer. Vi var 8 stykker som utfoerte vaagestykket, og det hele ble behoerig dokumentert paa bilder og film. Jeg skal forsoeke aa faa lagt ut bilder, og kanskje film hvis internett er i godlage, senere.

I natt skal jeg, Fredrik og Marit staa opp 3.30 for aa fly til Zanzibar, der Hanne, Linn Silje, Helge og Henrik allerede venter paa oss. Juleferien i aar blir 10 dager med hvite strender, bading og sydhavsparadis. Selv om jeg gaar glipp av venner og famillie, julekaker og sno hjemme, tror jeg denne julefeiringen blir temmelig bra uansett. Og definitivt annerledes, morsom og minneverdig!

God jul alle sammen!

Anders

Ingen kommentarer: